A Small Talk ( Berbincang-bincang )

Posted by Dian "herdiz72" Motor on Monday, May 27, 2013

Berikut ini adalah contoh percakapan yang banyak mengandung idiomatic, dengan judul a small talk ( berbincang-bincang ). Silahkan di simak.......





Percakapan dalam bahasa Inggeris

Yani       : Can I offer you a cup of nice hot tea ?
Robi       : Oh, that's wonderful ! Thank you.
Yani       : How many spoons of sugar ?
Robi       : No sugar for me, please. I'm trying to limit my sugar intake.
Yani       : No wonder, you're losing weight.
Robi       : Really ?
                I've taken up swimming too. you see.
Yani       : Swimming is one of my hobbies.
Robi       : Sports keep you in good shape.
Yani       : Yes, I realize that.
Robi       : Well, do you realize what you've done in the meantime ?
Yani       : What ? Tell me.
Robi       : While we've been talking. You've put several spoons of sugar in my tea.
Yani       : Why didn't you stop me ?
Robi       : It doesn't matter.It's nice to have a small talk and a cup of hot sweet tea once in a while.
Yani       : No wonder you're smiling so sweetly at me !

Percakapan dalam bahasa Indonesia

Yani       : Dapatkah saya menawarkan  (secangkir ) teh panas dan enak kepada anda ?
Robi       : Ah, menyenangkan ! Terimakasih.
Yani       : Berapa sendoh ( teh ) gula ?
Robi       : Tanpa gula ( untuk saya ). Saya sedang membatasi gula.
Yani       : Tidak heran, anda agak kurus sekarang.
Robi       : Betul ! Saya juga mulai berenang.
Yani       : Berenang adalah salah satu hobi saya.
Robi       : Olah raga  membuat ( bentuk ) badan langsing.
Yani       : Ya, saya tahu ( mernyadarinya ).
Robi       : Aapakah anda menyadari apa yang telah anda lakukan sementara ini ?
Yani       : Apa ya ? katakanlah !
Robi       : Anda telah menaruh beberapa sendok gula didalam teh saya. sementara kita bercakap-cakap.
Yani       : Mengapa anda tidak meminta saya berhenti ?
Robi       : O tidak apa-apa. Adakalanya senang berbincang-bincang sambil minum teh yang panas da
                dan manis.
Yani       : Tidak heran, anda tersenyum manis kepada saya.

Idiom

to have a small talk, to have a chat : berbincang-bincang
to give a talk : berpidato
to give a presentation : memberi ceramah
to give a lecture : memberi kuliah
No wonder !, it's a surprising : Tidak heran !
to wonder : bertanya-yanya
a wonder : keajaiban
to take up, to begin, to start : mulai melakukan sesuatu
to take : mengambil
in good shape, fit : 1. dalam keadaan baik
                              2. bentuk badan langsing
                              3. dalam keadaan sehat
sahpe : bentuk
in the meantime, meanwhile : sementara ini
It doesn't matter, never mind. : Tidak apa-apa
once in a while, occasionally, sometimes : adakalanya, kadang-kadang.
once : sekali
a while : sejenak
smiling sweetly ( nicely ) : tersenyum manis.



Happy learning....

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment